TY - GEN AU - Conde Paternina,Magda AU - Serpa Ojeda,Clara Inés AU - Bravo García,Leslie TI - Frecuencia de conductas agresivas en niños de 3 a 5 Años del Centro de Desarrollo Infantil de San Fernando PY - 2019/// CY - Sincelejo PB - Corporación Universitaria del Caribe - CECAR KW - Niños KW - armarc KW - Agresividad infantil KW - Frecuencia KW - Conductas agresivas N1 - Trabajo de grado; Campos, D. (2017). Estilo de crianza y conducta violenta en escolares de instituciones educativas de nivel inicial del distrito del callao- Cercado”. Lima, Perú. Recuperado de http://repositorio.ucv.edu.pe/bitstream/handle/UCV/3192/Campos_GDF.pdf?sequence=1 &isAllowed=y; Chagas, R. (2012). La teoría de la agresividad en Donald W. Winnicott. México. Scielo. Recuperado de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0185- 26982012000400018; Garcés, E. (2008). Evolución teórica de un modelo explicativo de la agresión en el deporte. Universidad de Murcia. Facultad de Psicología. 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Así mismo se diseñará una guía dirigidas a los padres de familia, que permita describir las conductas presentadas en niños y niñas.; In order to carry out this research, the main objective was to determine the frequency of the Aggressive Behavior in Children of the Child Development Center between the ages of 3 and 5 years. The study paradigm was positivist with a quantitative approach, with a non-experimental, cross-sectional design. It was based on what was stated by Varona (1991) who describes the aggressive behaviors in boys and girls, using the checklist of the author in question making use of her instrument with the intention of collecting the information, which will yield the results of said investigation. The population chosen for the realization of the present project were 52 boys and girls from the child development center, between the ages of 3 to 5 years. Likewise, a booklet aimed at parents will be designed to describe the behaviors presented in boys and girls ER -